Bohaterkami drugiego spotkania w ramach projektu „Portret osobisty, czyli bliskie spotkanie z…” będą Magda Hueckel i Anna Smolar. Zderzy się więc spojrzenie fotografki i reżyserki, spojrzenie, które uchwyca wyreżyserowaną scenę ze spojrzeniem, które ją planuje. Na ile spotkają się w swoim widzeniu portretu? Gdzie znajdą części wspólne a gdzie różnice? Dowiemy się już niebawem!

Zapraszamy 26 czerwca na godz. 19.00 do baru Studio!

****

Magda Hueckel – artystka wizualna, fotografka teatralna, scenografka, podróżniczka. Absolwentka Wydziału Malarstwa i Grafiki gdańskiej ASP. Stypendystka MKiDN i Miasta Sopot. W 2013 r. została wydana jej autorska książka fotograficzna „Anima. Obrazy z Afryki 2005–2013” (nominacja do nagrody Fotograficzna Publikacja Roku 2014), a w 2015 ukazał się album poświęcony jej fotografii teatralnej „HUECKEL/TEATR” (nominacja do nagrody Fotograficzna Publikacja Roku 2016). Współpracuje z Tomaszem Śliwińskim przy realizacji filmów jako autorka scenariuszy i operatorka. Ich dokumentalny film “Nasza klątwa” otrzymał nominację do Oskara oraz kilkadziesiąt nagród na międzynarodowych festiwalach. Stale współpracuje z kilkunastoma teatrami w Polsce, m.in: Nowy Teatr Krzysztofa Warlikowskiego w Warszawie, Teatr Wielki Opera Narodowa w Warszawie, Narodowy Teatr Stary w Krakowie oraz Instytutem Teatralnym oraz magazynami „Didaskalia”, „Teatr”, „Dialog”. W latach 2002–2004 tworzyła z Agatą Serafin duet fotograficzny hueckelserafin. Jej prace wystawiane były na wielu wystawach w kraju i na świecie (m.in. w Tate Britain w Londynie).

Anna Smolar – polsko-francuska reżyserka teatralna, tłumaczka. Absolwentka literaturoznawstwa na paryskiej Sorbonie, ukończyła również szkołę aktorską i warsztaty reżyserskie w Sudden Théâtre. W Polsce reżyserowała m.in. „Zamianę” Claudela w Teatrze Śląskim w Katowicach, „Jedną ręką” Joëla Pommerata w Teatrze Studio w Warszawie, paradokumentalny spektakl „Pani z Birmy” o Aung San Suu Kyi w Teatrze Polonia w Warszawie, „Obcego” Alberta Camusa w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, „Pinokio” Joëla Pommerata w Nowym Teatrze w Warszawie, „Aktorów żydowskich” Michała Buszewicza w Teatrze Żydowskim, „Najgorszego człowieka na świecie” wg Małgorzaty Halber w Teatrze im. Bogusławskiego w Kaliszu, a także „Kopciuszka” według Joëla Pommerata w Starym Teatrze w Krakowie. Z Agnieszką Holland współreżyserowała „Aktorów prowincjonalnych” w Teatrze Im. Kochanowskiego w Opolu, a z Jackiem Poniedziałkiem – „Enter” w Nowym Teatrze w Warszawie. Asystowała m.in. Krystianowi Lupie, Jacques’owi Lassallowi i Andrzejowi Sewerynowi. W filmie współpracowała z Agnieszką Holland przy „Copying Bethoveen”, z Kasią Adamik przy „Boisku bezdomnych”. Jej praca była wielokrotnie doceniana. W 2016 roku dostała nagrodę za reżyserię spektaklu Dybuk w ramach ministerialnego konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Laureatka Paszportu Polityki 2016.

 

fot. (po lewej) Filip Ćwik, (po prawej) Magda Hueckel